لینکدین یا اینستاگرام؟ کدام یک بهتر است؟
شبکههای اجتماعی در دنیای امروزی به جزئی جدا نشدنی در زندگیمان تبدیل شدهاند و ابزارهایی ضروری برای ارتباطات، بازاریابی و پیشرفت شغلی میباشند. البته شبکههای اجتماعی متنوعی وجود دارد که از بین آنها دو پلتفرم توانستهاند بیش از پیش خود را در دل مخاطبان جا کنند. اینستاگرام و لینکدین که هر دو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند، این دو پلتفرم محبوب هستند که انتخاب بین آنها میتواند کمی دشوار باشد. بر همین اساس ما در این مطلب قصد داریم به بررسی این دو پلتفرم بپردازیم و آنها را از جوانب مختلف بررسی کنیم و در نهایت به پرسش لینکدین بهتر است یا اینستاگرام؟ پاسخ دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
لینکدین یک شبکه اجتماعی محبوب در زمینه ارتباطات حرفهای و پیشرفت شغلی میباشد و تا کنون توانسته توسط بیش از 700 میلیون کاربر مورد استفاده قرار بگیرد. این پلتفرم در زمینه شغلی و کسب وکار بهگونهای عمل کرده که لقب بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصان را به خود اختصاص داده است. بهطور کلی این شبکه اجتماعی، فضایی مناسب برای رشد حرفهای، شبکهسازی و یافتن شغل است و دارای مزایا و معایبی به شرح زیر میباشد:
اینستاگرام، شبکه اجتماعی محبوب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو، دنیایی متفاوت از لینکدین برا برایتان رقم زده است و دارای تصاویر و ویدیوهای جذاب، ایدهها و قصههای خلاقانه و سرگرمکننده است. تعداد کاربران این پلتفرم در حال عبور از مرز یک میلیارد نفر میباشد و در سراسر جهان از محبوبیت فوقالعادهای برخوردار است و به همین جهت نیز به ابزاری قدرتمند برای ارتباطات، سرگرمی، بازاریابی و حتی کسب درآمد تبدیل شده است. در ادامه بیشتر با مزایا و معایب این پلتفرم آشنا خواهیم شد.
برای داشتن یک مقایسه اساسی از این دو پلتفرم، یک جدول به شرح زیر برایتان در نظر گرفتهایم تا بتوانید با بررسی دقیقتر این دو پلتفرم به تصمیم نهایی برای انتخاب مناسب بین این دو شبکه اجتماعی برسید:
اینستاگرام | لینکدین | ویژگی |
عامه مردم، افراد در هر سنی | متخصصان، مدیران، کارجویان | مخاطب |
تصاویر، ویدئوها، استوریها، لایو | محتوای متنی، مقالات، اطلاعات تخصصی | نوع محتوا |
سرگرمی، ارتباط با دوستان، اشتراکگذاری لحظات، برندسازی شخصی، بازاریابی | شبکهسازی، برندسازی حرفهای، یافتن شغل، آموزش، تبادل اطلاعات | هدف |
لایک، نظر، دایرکت | لایک، نظر، اشتراکگذاری، بحثهای تخصصی | تعامل |
سرگرمکننده، بصری، پویا، مناسب برای برندسازی شخصی، ابزارهای بازاریابی | مناسب برای شبکهسازی، برندسازی حرفهای، یافتن شغل، آموزش، منبع اطلاعات تخصصی | مزایا |
محتوای غیرواقعی، اعتیاد به شبکههای اجتماعی، خطرات حریم خصوصی، محتوای نامناسب، فشار برای دیده شدن | مخاطبان محدودتر، تمرکز کمتر بر محتوای بصری، حاکم بودن فضای رسمی | معایب |
پس از اینکه با این پلتفرم کاربردی آشنا شدیم و آنها را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دادیم، نوبت به دادن پاسخ به این سوال اصلی میرسد. در پاسخ باید بگوییم که انتخاب گزینه مناسب از بین لینکدین و اینستاگرام کاملا به سلیقه و علایق و هدف شما بستگی دارد. اما بهطور کلی اگر به دنبال ارتقای شغلی خود و یافتن ارتباطات سازمانی در زمینه حرفه خود هستید، بهتر است از لینکدین استفاده کنید و اگر دلتان میخواهد در یک فضای دوستانهتر فعالیت کنید و با سایر افراد تعاملات صمیمانه برقرار کنید و از محتواهای سرگرمکننده لذت ببرید، اپلیکیشن اینستاگرام گزینه مناسبتری برای شما خواهد بود.
لینکدین و اینستاگرام هر دو از پلتفرمهای محبوب و پرطرفدار در بین شبکههای اجتماعی هستند که هر کدام مخاطبهای خاص خود را دارند. اما در برخی از مواقع ممکن است به طور دقیق ندانید که کدام یکی از این دوبرای شما مناسبتر است و در آن میتوانید فعالیت و عملکرد بهتری داشته باشید. ما به طور کامل در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم و هر دوی این اپلیکیشنها را به شما معرفی کردیم. در نهایت تصمیمگیرنده نهایی شمایید و با پرسیدن سوالاتی در مورد اهداف شما از استفاده از این شبکههای اجتماعی، نوع مخاطب هدف، نوع محتوای مدنظرتان و نوع تعاملی که قصد دارید با دیگران برقرار کنید و… مشخص کنید که کدام پلتفرم برای شما مناسبتر است.
هر دوی این شبکههای اجتماعی به شما کمک میکنند بتوانید برند شخصی خود را بسازید، اینستاگرام از لحاظ بصری بودن، پویایی و ابزارهای بازاریابی و لینکدین از نظر تمرکز بر تخصص و ایجاد اتصالات حرفهای برای ایجاد برند شخصی شما مناسب هستند.
لینکدین به طور خاص برای مهارتهای شغلی طراحی شده است و از این رو اپلیکیشن بهتری برای کاریابی به شمار میرود.
اینستاگرام با عبور تعداد کاربران از مرز یک میلیارد دارای کاربران بیشتری میباشد.
اینستاگرام با تمرکز بر ایجاد تعاملات غیر رسمی برای تعامل با مخاطبان در سطح وسیعتر و لینکدین با تمرکز بر بحثهای تخصصی و مهارتها برای ایجاد تعاملات عمیقتر با مخاطبان مناسب میباشد.